2010.04.19. 20:07

A vonat, ami sosem áll meg




A "brit tudósok megmondták" és a "már a régi görögök is tudták" szófordulatok helyett hozzá kell szokni a "Kínában éppen azon gondolkodnak" kezdetű mondatokhoz. Most éppen arra gondolnak, megépítik a vasútvonalat, amin a közlekedő vonat sosem áll meg. Csak a végállomáson, persze. És nem expressz. Ez a videó megmutatja, hogyan.

 

Ne, ne kezdj bele, ez kínaiul van, most a kép és az angol kommentár alapján elmondom, miről van szó.

Peking és Kuangcso egymástól több mint 2000 km-re fekvő város, ami észak-dél irányban összeköti Kínát. A közte lévő 30 megálló összesen kb. 2,5 óra időkiesést eredményez. Igaza van, minek legyen valami lassú, ha lehet gyors is. Így aztán a vonat inkább nem áll meg. A módszer lényege, hogy a vonatra várakozó utasok beszállnak egy kabinba, ami a vonat érkezésekor rácsatlakozik annak tetejére, méghozzá a vonat elején. A szerelvény hátsó részéről pedig szép lassan lecsúszik az eddig fenn lévő kabin. Tehát aki le akar szállni a vonatról, még a peronra érkezés előtt legyen szíves, álljon a kabinba. Itt, bizony, nincs utolsó pillanatos leszállás, se olyan, hogy felébrednél, amikor éppen megáll a vasút.

A bejegyzés trackback címe:

https://ryzsy.blog.hu/api/trackback/id/tr741935310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kofferi 2010.04.20. 10:09:07

Érdekes fejlesztésnek ígérkezik.

Kérdéseim:
Ha le akarok szállni a vonatról, akkor a vonat hátába kell sétáljak? ~2-4 méteresnek tűnik a vonat. (Esetleg a kabinnak lehetne 3 állomása a vonat teljes hosszán.)

Mi a csodának elől, hátulnyílós a kabin. Rajta van az hülye peron, tiszta balesetveszély (csinálnák hagyományos "villamos" ajtósra.

Az utolsó, amit legkevésbé értek: fölé van rajzolva a felsővezeték. Ha a kabin fel-le csúszkál, hogy fogja azt a vonat használni? Persze lehet, hogy a kabin tetején van a felsővezeték-csatlakozó, és a kerekeken pedig továbbadja a vonatnak. Újranézve a videót erről van szó...