2007.12.18. 10:10

Stanley és Livingstone




Sir Henry Morton Stanley (1841-1904) walesi újságíró találkozását az idős orvossal és presbitáriánus misszionárussal David Livingstone-nal (1813-1873) már számtalan módon feldolgozták, a héten moziba kerülő Macskafogó kettőn kívül talán az egyik legismertebb Verne Gyula tollából származik a Tizenöt éves kapitányból. Alább Passuth László fordításában olvashatjuk a jelenetet:


„Tizenegy nappal azután, hogy visszatért Udsidsiba, november 3-án puskalövéseket hallott, mintegy negyedmérföldnyire a tóparttól. Odasietett, s egy fehér embert talált maga előtt.

- Livingstone doktor? - köszöntötte az idegen.

- Igen, én vagyok - felelte ő, és jóakaratú mosollyal emelte meg trópusi sisakját.

Két kéz fonódott most egybe.

H. Meyer grafikája

- Kegyes volt hozzám a sors, hogy megengedte, hogy találkozzam önnel.

- Én pedig boldog vagyok, hogy itt lehetek és üdvözölhetem önt.

Az idegen az amerikai Stanley volt, a New York Herald tudósítója, akit Bennet a lap főszerkesztője küldött ki David Livingstone felkutatására.”

Stanley

A bejegyzés trackback címe:

https://ryzsy.blog.hu/api/trackback/id/tr161357572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.